Studenti i studentice

Opis studentskih obveza i aktivnosti

Mentorstvo

Prijava i obrana teme

Predaja i obrana doktorskog rada

Česta pitanja (i odgovori)

Razno

Opis studentskih obveza i aktivnosti

Uz pohađanje nastave u okviru predmeta Uvod u znanstveno područje i Stanje istraživanja te izbornih kolegija, programom studija predviđeno je da polaznici i polaznice sudjeluju u visokoškolskoj nastavi, održe izlaganje na znanstvenom skupu, objave stručni rad i ostvare boravak na drugom studiju.

Sudjelovanje u nastavi

Sudjelovanje u nastavi zamišljeno je kao prilika da polaznici i polaznice studija primijene stečeno znanje i iskušaju svoje istraživačke teze u dijalogu sa studentima i studenticama obogaćujući pritom nastavu na nižim razinama visokoškolskog obrazovanja spoznajama s poslijediplomske razine. Polaznici i polaznice studija stoga bi nastavu trebali držati na nekoj visokoškolskoj ustanovi, i to u okviru nekog kolegija iz područja svojeg doktorskog rada. 

Polaznici i polaznice studija sudjelovanje u nastavi dogovaraju s mentorom ili mentoricom. Kako bi se tako dogovoreno sudjelovanje u nastavi priznalo kao aktivnost koja nosi 6 ECTS bodova u okviru studija, student ili studentica treba primiti potvrdu nositelja ili nositeljice kolegija, ili pročelnika ili pročelnice odsjeka na kojem se kolegij izvodi. Pritom se preporučuje opterećenje od ukupno 10 norma-sati, u što ulazi i vrijeme potrebno za pripremu predavanja, količina pročitane i za predavanje obrađene literature, zadaci za polaznice i polaznike kolegija i tome slično (što ujedno znači da broj sati kontaktne nastave može biti manji od 10).

Nakon što održi svu nastavu, polaznik ili polaznica studija treba ispuniti Obrazac za priznavanje izvannastavnih aktivnosti i predati ga voditelju ili zamjeniku voditelja studija na potpis uz potvrdu o održanoj nastavi. Potpisani Obrazac zatim treba predati Poslijediplomskoj referadi prilikom upisa sljedećeg semestra.

Sudjelovanje na znanstvenom skupu i objava stručnog rada

Sudjelovanje na znanstvenom skupu i objava stručnog rada zamišljeni su kao prilike da polaznici i polaznice studija svoje istraživačke uvide i doprinose podijele sa širom znanstvenom zajednicom te da od njezinih pripadnika i pripadnica prime povratne informacije koje im mogu pomoći u daljnjem istraživačkom radu. Polaznici i polaznice studija stoga bi na znanstvenom skupu trebali sudjelovati aktivno, i to držeći izlaganje iz područja doktorskog rada, a njihov bi objavljeni stručni rad također trebao biti povezan s područjem njihova istraživanja. 

Nakon što održi izlaganje na znanstvenom skupu ili objavi stručni rad, polaznik ili polaznica studija treba ispuniti Obrazac za priznavanje izvannastavnih aktivnosti i predati ga voditelju ili zamjeniku voditelja studija na potpis uz presliku potvrde o sudjelovanju na skupu ili uz presliku objavljenog stručnog rada. Potpisani Obrazac zatim treba predati Poslijediplomskoj referadi prilikom upisa sljedećeg semestra.

Boravak na drugom studiju 

Boravak na drugom studiju zamišljen je kao prilika da polaznici i polaznice studija prošire svoje znanje sudjelovanjem u srodnim studijskim programima u Hrvatskoj ili inozemstvu i povežu se s pripadnicima i pripadnicama znanstvene zajednice izvan matične ustanove pridonoseći tako uspostavi čvršće suradnje između Filozofskog fakulteta u Zagrebu i srodnih visokoškolskih ustanova.

Boravak na drugom studiju polaznici i polaznice studija mogu organizirati samostalno, a ostvariti ga mogu i u sklopu nekog od raznih natječaja koji se redovito oglašavaju na stranicama fakultetske Službe za međunarodnu suradnju. Uz dogovor s mentorom ili mentoricom na prihvatnom studiju i dvama nastavnicima ili nastavnicama s matične ustanove polaznici i polaznice studija mogu se prijaviti i za tzv. freemover mobilnost u okviru programa CEEPUS, koja se pokazala posebno prikladnom za one polaznike i polaznice studija koji su uspostavili suradnju s mentorom ili mentoricom u nekoj od partnerskih zemalja i žele boraviti na njegovu ili njezinu studiju neovisno o postojanju bilateralnog sporazuma između Sveučilišta u Zagrebu i prihvatne ustanove.

Kako bi se boravak na drugom studiju priznao kao aktivnost koja nosi 20 ECTS bodova u okviru studija, mora trajati najmanje mjesec dana. Nakon što se vrati s boravka na drugom studiju, polaznik ili polaznica studija treba ispuniti Obrazac za priznavanje izvannastavnih aktivnosti i predati ga voditelju ili zamjeniku voditelja studija na potpis uz presliku potvrde prihvatne ustanove o ostvarenom boravku. Potpisani Obrazac zatim treba predati Poslijediplomskoj referadi prilikom upisa sljedećeg semestra.

NAPOMENA: Svi su polaznici i polaznice studija prije predaje doktorskog rada obvezni sudjelovati na znanstvenom skupu i objaviti stručni rad. Međutim, oni polaznici i polaznice studija koji ne uspiju sudjelovati u nastavi i/ili boraviti na drugom studiju odgovarajući broj ECTS bodova mogu ostvariti objavljivanjem znanstvenog rada, sudjelovanjem na znanstvenim skupovima ili u nastavi.

Mentorstvo

U okviru doktorskog studija mentori i mentorice usmjeravaju doktorande i doktorandice u istraživanju i izradi doktorskoga rada, prate kvalitetu njihova rada te potiču njihovo uključivanje u znanstvenu zajednicu podupirući ih u objavljivanju radova i sudjelovanju u znanstvenim projektima. Mentora ili mentoricu potencijalni bi polaznici i polaznice studija stoga trebali tražiti među aktivnim pripadnicima i pripadnicama znanstvene zajednice čiji je rad povezan s temom njihova doktorskog istraživanja, a koji udovoljavaju uvjetima za imenovanje mentora ili mentorice iz članka 9. Pravilnika o doktorskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu.

Budući da rad na doktorskom studiju uvelike ovisi o suradnji s mentorom ili mentoricom, potencijalni polaznici i polaznice studija mentora ili mentoricu trebali bi odabrati prije prijave na natječaj za upis na studij, u sklopu kojeg će se povoljnije vrednovati prijave onih kandidata i kandidatkinja koji prilože izjavu potencijalnog mentora ili mentorice o prihvaćanju mentorstva nad njihovim doktorskim radom.

Polaznicima i polaznicama studija koji ne odaberu mentora ili mentoricu prije upisa, Vijeće studija dodijelit će savjetnicu ili savjetnika, koji će im pomagati u studiju te pratiti njihov rad i napredak do imenovanja mentora ili mentorice. Mentorica ili mentor mora biti imenovan najkasnije do kraja II. semestra studija.

Popis mentora i mentorica na doktorskom studiju možete pronaći ovdje. Kao komentor/ica može se imenovati i druga osoba s doktoratom znanosti, pod uvjetom da je iznimno stručna za odabranu temu te da jedna od osoba s navedenoga popisa također pristane biti komentor/ica.

Prijava i obrana teme

Temu doktorskog rada polaznici i polaznice studija moraju prijaviti do upisa u V. semestar studija.

Iscrpne informacije o prijavi i obrani teme doktorskog rada mogu se pronaći na stranicama Poslijediplomske referade.

Predaja i obrana doktorskog rada

Iscrpne informacije o predaji i obrani doktorskog rada mogu se pronaći na stranicama Poslijediplomske referade.

Česta pitanja (i odgovori)

Nastava i kolegiji

P.1: Smijem li upisati kolegij/e koji nije/su predviđeni programom za tekući semestar?

O.1: Načelno smijete, ali ukoliko želite upisati takvu vrstu kolegija, podnesite molbu Vijeću studija navodeći koje točno kolegije (kod kojih nastavnika ili nastavnica) na poslijediplomskoj razini želite upisati i u koju svrhu. Posebno navedite ako dodatni kolegij upisujete da biste zadovoljili neki uvjet studija, npr. umjesto nastave iz područja doktorskog studija ili slično. Vijeće studija razmotrit će molbu i obavijestiti vas o ishodu u roku od dva tjedna.

P.2: Što učiniti ukoliko ne mogu pohađati jedno ili više predavanja tijekom semestra uslijed opravdanoga razloga (preklapanja s radnim vremenom na poslu, bolesti, boravka izvan Zagreba zbog potreba studija itsl.)?

O.2: Javite se izravno nastavniku ili nastavnici na kolegiju i s njim ili njom direktno dogovorite oblik nadoknade prisutstva na predavanju, što može uključivati dodatna zaduženja u obliku čitanja većeg broja jedinica literature, opsežnijeg seminarskog rada, praćenja snimki na Omegi i slično.

P.3: Kada se objavljuju termini predavanja, studentskih zaduženja u semestru i slično?

O.3: Objava termina i drugih zaduženja mora čekati završetak upisa svih studenata i studentica, a s obzirom na redovitu pojavu naknadnih prijava, potrebno je pričekati otprilike mjesec dana nakon redovnog roka za upis studenata i studentica do objave važnih termina za naredni semestar. Također, zbog ispitnih rokova otprilike isto razdoblje čekanja na navedene informacije podrazumijeva se između dva semestra u istoj akademskoj godini.

P.4: Što trebam učiniti ako želim upisati određeni kolegij ili o njemu saznati nešto više?

O.4: Javite se izravno nositelju ili nositeljici kolegija kako biste na uvid dobili silab i sve ostale informacije o kolegiju, a za upis je dovoljno doći na prvo predavanje (iako je poželjno prije toga se najaviti e-poštom nastavniku ili nastavnici).

P.5: Je li studij evidentiran u sustavima ISVU i Omega?

O.5: Studij za sada nije evidentiran u ISVU-u, a postoji mogućnost izvođenja pojedinih kolegija preko Omege, no to ovisi o nastavničkome načinu rada na određenom kolegiju.

P.6: Na što se odnose “Konzultacije s mentorom i savjetnikom” te “Seminarski rad” I i II koji su obavezni u prva dva semestra studija?

O.6: Svi studenti/ce moraju tijekom prve godine odabrati osobu koja će im pristati mentorirati doktorsku disertaciju, a ako je ne pronađu prilikom upisa, Vijeće studija dodjeljuje im savjetnika/cu. Studenti/ce s tom osobom zatim održavaju redovite konzultacije (najmanje jednom semestralno) o izradi disertacije tijekom čitavoga trajanja studija. Termine i dinamiku rada određuju mentori/ce koji/e su dužni evidentirati konzultacije u indeks krajem svakoga semestra.

Smisao seminarskih radova tijekom prve godine studija je u razvijanju vještina akademskog pisanja i argumentacije, koje su nezaobilazne za izradu kvalitetne disertacije. Svaka studentica ili student stoga treba iskazati i unaprijediti te vještine na početku studija u dogovoru s predmetnim nastavnicima, mentor/ic/om ili savjetnik/c/om. To konkretno podrazumijeva da se studentica ili student jave nekoj od navedenih osoba s predloženom temom kraćega akademskog teksta (obično 5-15 kartica), koju će onda na temelju povratne informacije uobličiti u gotovi rad. Svi se detalji dogovaraju s nastavnicima (odnosno mentor/ic/om ili savjetnik/c/om, ovisno o tome tko je izabran), uključujući duljinu i oblikovanje teksta. Nastavnici/e također mogu uklopiti taj seminarski rad u nastavnu obavezu na dotičnom kolegiju, no u svakom su ga slučaju dužni odvojeno upisati u indeks i dodijeliti mu propisane ECTS bodove (2). Ocjena se ne dodjeljuje, kao ni za konzultacije koje mentor/ica ovjerava svojim potpisom, također uz propisane ECTS bodove (6).

Prijava ispita i upis ocjena

P.7: Kako se prijavljuju ispiti i upisuju ocjene?

O.7: Polaganje ispita predmetnom nastavniku ili nastavnici najavljujete e-poštom, a na upis ocjene donosite Prijavnicu za ispit, koju možete kupiti u Narodnim novinama ili u Školskoj knjizi na Filozofskom fakultetu. Nastavnici i nastavnice ocjene upisuju u Vaš indeks i na prijavnicu, koju nakon upisa ocjene ili prilikom upisa sljedećeg semestra predajete u Poslijediplomsku referadu. Na kraju svakog semestra odslušane i položene kolegije samostalno evidentirate u sustavu Obad.

Ukoliko predmetni nastavnik ili nastavnica nisu u mogućnosti upisati ocjenu u indeks i na prijavnicu na vrijeme za testiranje semestra, studenti i studentice mogu ih zatražiti da obavijest o ocjeni proslijede voditelju ili voditeljici studija, odnosno njihovim zamjenicima, pa oni tu ocjenu mogu upisati u zamjenu tijekom svojih redovitih fakultetskih konzultacija.

P.8: Kako se u sustavu Obad evidentiraju odslušani i položeni kolegiji?

O.8: Odslušane i položene kolegije u sustavu Obad evidentirate samostalno. Pritom na dnu početne stranice trebate odabrati naredbu „Uredi podatke“, a zatim u rubrici „Upisani predmeti na doktorskom studiju“ iz padajućeg izbornika odabrati naziv odslušanog/položenog kolegija. Ako želite evidentirati kolegij koji još nije unesen u sustav, trebate odabrati opciju „Nije na popisu“, nakon čega ćete moći samostalno unijeti naziv kolegija. Ocjene iz položenih kolegija unose se na kraju akademske godine prilikom ispunjavanja obrasca Dr.Sc.-04, nakon čega se automatski pojavljuju u rubrici „Upisani predmeti na doktorskom studiju“ na početnoj stranici sustava Obad.

Priznavanje prethodno ispunjenih obveza

P.9: U sklopu doktorskoga studija imam obvezu položiti neki kolegij (primjerice, razlikovni ispit s obzirom da nemam diplomu studija književnosti) kakav već u sličnoj inačici imam položen na preddiplomskom ili diplomskom studiju (primjerice, “Europska povijest književnosti”). Može li Vijeće studija priznati ECTS bodove s tog kolegija umjesto kolegija s doktorskoga studija?

O.9: U sklopu doktorskoga studija ne mogu se priznavati položeni ispiti iz dodiplomske razine obrazovanja. Polaganjem ispita na dodiplomskoj razini kandidati stječu ECTS bodove radi završavanja te razine obrazovanja i temeljem stečenih ECTS bodova upisuju višu razinu studija.

P.10: Kako se i kada polažu razlikovni ispiti iz povijesti i teorije književnosti?

O.10: Termini za polaganje ispita dogovaraju se individualno s nastavnicima ili nastavnicama koji su za njih zaduženi.

Za usmeni ispit iz povijesti književnosti potrebno je pripremiti pregled triju književnosti na klasičnim ili svjetskim jezicima po izboru. Literatura obuhvaća bilo koje povijesti dotičnih književnosti (npr. Liberova serija).

Za pismeni ispit iz teorije književnosti potrebno je pripremiti pregled užeg izbora iz književnih teorija do 20. st. i izabranih tekstova iz suvremenih književnih teorija prema popisu literature koji se nalazi ovdje.

P.11: Tijekom IV. semestra (2. godina) predviđeno je da studenti i studentice ostvare 20 ECTS bodova boravkom na drugom studiju. Može li se takav boravak priznati iako nije ostvaren tijekom IV. semestra?

O.11: Boravak na nekom drugom sveučilištu priznaje se ako je ostvaren u tijeku upisanog doktorskoga studija (npr. Erasmus). Za priznavanje razdoblja doktorskoga studija započetog prije upisa na doktorski studij možete podnijeti zahtjev za priznavanje razdoblja studija Sveučilištu u Zagrebu (više informacija ovdje).

P.12: Uslijed objektivnih okolnosti (raspored programa, obaveze nositelja ili nositeljice kolegija, itd.) ne mogu sudjelovati u nastavi tijekom perioda koji propisuje program studija, nego samo prije ili poslije; može li Vijeće studija ipak priznati tu aktivnost?

O.12: Sudjelovanje u nastavi se iznimno može priznati i izvan perioda u kojem je propisano, uz valjano obrazloženje nadležne osobe na kolegiju i/ili odsjeku na kojem se kolegij izvodi. Oni svojom potvrdom jamče da su u dotičnom razdoblju studentica ili student sudjelovali u nastavi pod opterećenjem od 6 ECTS bodova, što uključuje i vrijeme potrebno za pripremu predavanja (čitanje literature, izrada popratnih materijala itsl.).

Regulacija studentskog statusa i mirovanje studentskih obveza

P.13: Kako trebam regulirati svoj studentski status nakon što ispunim sve potrebne obveze u svih šest semestara studija, ali nastavljam raditi na disertaciji i u četvrtoj godini?

O.13: Nakon što ispunite sve potrebne obveze u svih šest semestara studija, Poslijediplomska referada u Vaš indeks upisuje rok do kojeg imate pravo na završetak studija. U tom roku morate napisati, predati i obraniti doktorski rad, a zadržavate status polaznika ili polaznice studija.

P.14: Želim prijaviti mirovanje (ili nastavak) studija u akademskoj godini, što trebam učiniti?

O.14: Pošaljite molbu na jednu od adresa studija (navedene pod “Kontakti”) s obrazloženjem mirovanja (ili nastavka) studija. Vijeće studija razmotrit će molbu i obavijestiti vas o ishodu u roku od dva tjedna.

Usluge Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu

P.15: Kako mogu koristiti usluge Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu?

O.15: Upisom studija stječete pravo na članstvo u Knjižnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu, što znači da možete posuđivati građu i koristiti sve ostale knjižnične usluge.

Građu možete posuditi uz predočenje osobne ili studentske iskaznice (x-ice) na pultu ili uz skeniranje studentske iskaznice (x-ice) na uređajima za samostalnu posudbu građe.

Kako biste studentsku iskaznicu (x-icu) mogli koristiti za posudbu građe, nakon što je preuzmete u Poslijediplomskoj referadi (A-002), morate je aktivirati na pultu na bilo kojem katu Knjižnice.

Razno

Skup polaznica i polaznika studija

Od travnja 2023. svaki se semestar održava skup polaznica i polaznika studija.

Taj je skup zamišljen kao prilika da doktorandi i doktorandice predstave svoje istraživačke projekte i otvore raspravu o njima s kolegama i kolegicama te nastavnicima i nastavnicama kako bi primili povratne informacije koje im mogu pomoći u daljnjem istraživačkom radu i pisanju doktorske disertacije. Svi sudionici i sudionice na raspolaganju imaju sat vremena za desetominutno predstavljanje svojeg istraživačkog projekta i pedesetominutnu raspravu o tekstu koji je proizišao iz njihova dosadašnjeg istraživanja (članku, poglavlju disertacije, nacrtu istraživanja).

Treće izdanje skupa održava se 23. ožujka 2024. godine, a više informacija o njemu možete pronaći ovdje.